Kuidas teostada kontorite korrashoidu?
- Versioon: V240701
- Lisatud: 28.04.2020
- Muudetud: 01.07.2024
- Artikkel aitasid kirjutada: Nelli-Kai Kallas, Kerstin Valdsalu, Sofia Vinogradova
Luutar OÜ ei ole lihtsalt kaubamärk, vaid kvaliteedi ja usaldusväärsuse sümbol. Üks meie brändi võtmeaspekte on meie esindused, millest igaüks on ainulaadne ja köidab tähelepanu oma kauni interjööri ja laitmatu puhtusega. Parima pandimaja tiitli säilitamiseks Eestis on äärmiselt oluline hoida neid puhtuse ja korrashoiu standardeid. Kuna hoiame oma klientide väärtuslikke esemeid ja kaupu, ei saa me endale lubada, et palgaksime kõrvalise isiku koristamiseks. See nõuab igaühe pingutusi ja selleks antakse meile tasustatud aeg. Puhtus ei säilita ainult meie mainet, vaid on oluline ka kõigi töötajate tervise jaoks, sest veedame nendes ruumides palju aega ja hingame seda õhku.
PUHTUSE HOIDMINE OMA ESINDUSES
Iga Luutar OÜ esindaja on määratud teatud kohta või esindusse ja vastutab täielikult oma töökohal korra ja puhtuse eest. Seetõttu on oluline iga päev pingutada puhtuse ja töömugavuse säilitamise nimel. Töökoha puhtus aitab luua mitte ainult meeldivat õhkkonda, vaid tõstab ka meie produktiivsust ja meeleolu. Organiseeritud ja puhas ruum võimaldab meil keskenduda oma kohustustele ja parandab suhtlemist klientidega, kes hindavad korrektsust ja tähelepanu detailidele. Lisaks aitab puhtuse ja korra hoidmine säilitada kõrget hügieenitaset, mis on eriti oluline väärtuslike esemete ja kaupade hoidmise tingimustes. Nii säilitame mitte ainult oma brändi mainet, vaid loome ka kõigile töötajatele tervislikuma ja produktiivsema töökeskkonna.
Igapäevane koristamine tööpäeva jooksul:
- Korrapärane laudade ja vitriinide pindade puhastamine mustusest ja tolmust.
- Kauba korrastamine vitriinil: hinnasildid ja kaubad peavad olema sirged, hinnasildid peavad olema nähtavad ja selgelt seotud vastavate toodetega.
- Nähtava prügi eemaldamine, sealhulgas väikesed ümbrised, paberijäätmed ja muud prahid.
- Veenduge, et kõik vajalikud koristusvahendid oleksid alati saadaval, sealhulgas puhastusvahendid, lapid ja desinfitseerivad salvrätikud.
- Vajadusel pindade ja laudade desinfitseerimine, eriti nendel aladel, mida kliendid sageli puudutavad.
- Kauba puhastamine vajadusel, et see näeks alati välja puhas ja esinduslik.
Igapäevane koristamine tööpäeva lõpus:
- Laudade ja horisontaalsete vitriinide pindade pühkimine, et eemaldada päeva jooksul kogunenud mustus.
- Tööpinna korrastamine: laual ei tohiks olla üleliigseid asju, kõik töövahendid peavad olema omal kohal.
- Vaipade ja pehmete põrandapindade tolmuimejaga puhastamine, pöörates tähelepanu nurkadele ja raskesti ligipääsetavatele kohtadele.
- Kõigi esinduse põrandate pesemine sooja veega (kui võimalik) puhastusvahendiga. Oluline on mitte kasutada puhastusvahendit liigsetes kogustes, et vältida valgete triipude tekkimist.
- Vajadusel või kui päeva jooksul on olnud kliente, pindade desinfitseerimine täiendava hügieeni tagamiseks.
- Vitriinide ja peeglite klaaside puhastamine nähtavatest plekkidest ja mustusest, et need alati puhtad ja hoolitsetud välja näeksid.
PUHTUSE HOIDMINE TEISES ESINDUSES (KOMANDIIROOK)
Komandiiroo ei tähenda puhastamisest puhkust. Sõltumata sellest, millises esinduses te viibite, on oluline jätta endast maha puhas ja korras ruum. Komandiiroos tehtav koristamine hõlmab samu igapäevaseid toiminguid nagu oma esinduses. Puhtuse hoidmine komandiiroos näitab meie professionaalset vastutust ja lugupidamist selles esinduses töötavate kolleegide suhtes.
SUURPUHASTUS
Nagu eespool mainitud, on oluline meeles pidada, et esinduse kord ei ole ainult ilu, vaid ka töötajate tervis. Seetõttu on oluline teha koristamist mitte ainult nähtavatel kohtadel, nagu seda tehakse igapäevasel koristamisel, vaid ka varjatud kohtades. Lisaks ei saa kõike tavalise koristamise käigus puhastada või märgata. Selleks on ette nähtud Suurpuhastus, mida tuleb teha iga 3 kuu tagant.
Suurpuhastuse jaoks eraldatakse eraldi aeg, sõltuvalt esinduse suurusest 2 kuni 4 tundi. Suurpuhastuse ajal tuleb hoolikalt puhastada kõik esinduse ruumid, sealhulgas pinnad, nurgad, vitriinid, kaubad ja muud kohad. Oluline on nihutada laudu, toole ja muud võimalikku (kaalutavat) mööblit, et jõuda raskesti ligipääsetavatesse kohtadesse. Kaupade ja pandiesemete paigutamine laos ja vitriinidel nii, et kõik oleks oma kohal ja näeks välja korralik.
Erilist tähelepanu tuleks pöörata põrandaplaatide vuukide puhastamisele mustusest. Selleks on soovitatav kasutada spetsiaalseid puhastusvahendeid, harju ja muid koristusvahendeid, et tuua kogu esindus laitmatusse korda. Selline põhjalik puhastamine parandab mitte ainult ruumi välimust, vaid aitab luua tervislikumat töökeskkonda, vähendades haiguste riski ja suurendades üldist mugavustaset.
Enne suurpuhastuse alustamist tuleb kontrollida, kas kõik vajalikud koristusvahendid on olemas. Kui mõnda vahendit pole piisavalt, on oluline need eelnevalt hankida, et koristamise käigus ei peaks neid otsima. Veenduge, et teil on kõik vajalikud puhastusvahendid, harjad, lapid, kindad ja muud tööriistad, mis on vajalikud põhjalikuks ja kvaliteetseks puhastamiseks.
VITRIINIDE JA PEEGLITE KLAASID
Vitriinide klaasid tuleb hoolikalt puhastada, kasutades lapikesi ja spetsiaalseid klaaspindade puhastusvahendeid. Kõik peeglid tuleb samuti hoolikalt puhastada, jättes need ilma sõrmejälgede ja triipudeta. Erilist tähelepanu tuleks pöörata klaaside nurkadele ja servadele, et eemaldada kogu tolm ja mustus.
AKNAKLAASID
Aknaklaasid tuleb hoolikalt puhastada, kasutades lappe ja spetsiaalseid klaaspindade puhastusvahendeid. Vajadusel kasutada klaasipuhastajat. On väga oluline, et klaasidel ei oleks mingeid triibusid. Eemaldage klaasidelt teibi jäljed. Kui jäljed on raskesti eemaldatavad, kasutage nende eemaldamiseks spetsiaalset vahendit. Erilist tähelepanu tuleks pöörata akende nurkadele ja raamidele, et tagada täielik puhtus ja mustuse puudumine.
UKSEKLAASID JA -KÄEPIDEMED
Ukseklaasid ja -pinnad, sealhulgas käepidemed ja lengid, tuleb hoolikalt puhastada. Erilist tähelepanu tuleks pöörata lengidele, kuna sinna koguneb palju tolmu. Kui võimalik, tuleks need piirkonnad tolmuimejaga puhastada . Kui see pole võimalik, siis hoolikalt harja ja lapiga puhastada. Veenduge, et kõik pinnad, eriti käepidemed, oleksid puhtad ja sõrmejälgedest vabad.
AKNALAUD
Aknalauad tuleb hoolikalt tolmust puhastada ja seejärel niiske lapiga pühkida. Veenduge, et aknalaudadel ei oleks mustust, tolmu ja triipe, et need näeksid välja puhtad ja hooldatud.
TÖÖPINNAD
Vaadake hoolikalt üle pinnad tolmu, mustuse ja plekkide olemasolu suhtes; eemaldage esemed, mis segavad koristamist. Eemaldage kõik teibi, pliiatsi ja pastaka jäljed, kasutades selleks puhastusvahendeid ja lappe. Hoolikalt pühkige tööpinnad niiske lapiga, et need oleksid puhtad ja kasutusvalmis.
LIIMIJÄÄGID
Kuna me kasutame sageli kleepse, teipi ja muid esemeid, mis jätavad klaasile ja pindadele jälgi, on oluline need eemaldada, et jälgi ei jääks. Hoolikalt puhastage kõik liimijäägid, kasutades spetsiaalseid vahendeid ja lappe, et pinnad näeksid välja puhtad ja hooldatud.
LAUDADERIIULID JA SAHTLID
Enne riiulite koristamist on vaja eemaldada kõik esemed, mis segavad koristamist. Seejärel hoolikalt puhastada kõik pinnad, eemaldades tolmu ja mustuse. Pärast seda korraldage ja sorteerige esemed, mis olid riiulitel, nii et need oleksid organiseeritud ja kergesti ligipääsetavad. Korraldage ka sahtlid nii, et kõik esemed ja pandiesemed oleksid hästi korrastatud ja sorteeritud.
TOLM KÕIGIL PINDADEL
Kontrollime kõiki pindu tolmu suhtes, sealhulgas vaheseinu. Eemaldame tolmu lappide ja vajadusel tolmuimejaga, et kõik pinnad oleksid puhtad ja korras.
TOLM KAUBAL
Hoolikalt ja ettevaatlikult puhastage kaup tolmust, kasutades niiskeid lappe või salvrätikuid. Erilist tähelepanu tuleks pöörata telefonide ja sülearvutite ekraanidele, kuna need asuvad nähtaval kohal. On oluline näidata kauba puhtust ja korrasolekut, et klientidel oleks meeldiv vaadata ja puudutada kaupa.
TOLM TÖÖPINDADEL
Kõik tolm tuleb eemaldada niiskete salvrätikute ja lappidega, pöörates erilist tähelepanu raskesti ligipääsetavatele kohtadele ja nurkadele, kuhu koguneb palju tolmu.
KORISTUS LAUADE JA LETTIDE ALL
Raskesti ligipääsetavatele kohtadele laudade ja lettide all tuleks pöörata erilist tähelepanu! Sinna koguneb samuti tolmu, mida tuleb eemaldada. Pärast kõikide pindade puhastamist tuleks läbida niiske mopiga, et tagada põhjalik koristus.
VÕRGUD JA SURNUD KÄRBSED/PRUSSAD
Võrke ja surnud putukate jäänuseid saab eemaldada tolmuimeja abil, samuti kasutades pikka tolmuharja. Veenduge, et kõik nurgad ja raskesti ligipääsetavad kohad oleksid nendest mustustest puhastatud, et säilitada esinduses puhtus ja hügieen.
SEINAD
Vaadake hoolikalt üle seinad plekkide ja mustuse olemasolu suhtes. Puhastage need hoolikalt, kasutades lappe, harju, käsnaid ja puhastusvahendeid. Veenduge, et seinad oleksid puhtad ja hooldatud, ilma määrdumise jälgedeta.
KULD- JA HÕBEVITRIINIDE KARVASPINNAD
Kuld- ja hõbevitriinide karvaspindade puhastamiseks tuleb kõigepealt eemaldada kõik kuld- ja hõbeesemed. Seejärel puhastage spetsiaalse rulli abil karvad, juuksed ja väiksemad mustuseosakesed. Kui esinduses rulli pole, tuleb see koos vahetatavate rullidega hankida. Väiksemate tolmuosakeste eemaldamiseks on tõhus kasutada tavalist teipi, mis haarab hästi tolmu ja väiksemaid prahi osakesi.
SEIF
Seifile koguneb samuti tolmu nagu kõikidele teistele pindadele. Seif tuleb niiske lapiga pühkida ja kui seal on plekke ja jälgi, need hoolikalt puhastada, et seif näeks välja puhas ja hoolitsetud.
MIKROLAINEAHI, KÜLMIK, NÕUD
Kuna kööki kasutatakse iga päev, on oluline, et kõik kasutatavad majapidamistarbed oleksid puhtad ja korras. Samuti jälgige, et köögilaud oleks alati puhas. Puhastage mikrolaineahi nii väljast kui seest. Jälgige külmiku puhtust. Ärge lubage olukorda, kus külmikus rikneb toit ja tekib ebameeldiv lõhn. Eemaldage õigeaegselt toidujäägid.
KRAANIKAUSS JA TUALETTRUUM
Kraanikauss tuleb puhastada käsnaga, kasutades puhastusvahendeid. Tualettruumi koristamiseks kasutage spetsiaalseid puhastusvahendeid ja harja, et seda hoolikalt seest puhastada. Veenduge, et kõik pinnad oleksid puhtad ja hügieenilised.
KAUBAD LAOS
Pühkige õigeaegselt kaup laos mustusest, et see hiljem korras olekus üle anda. Sorteerige kaup nii, et seda oleks lihtsam ja kiirem leida.
KARPID JA PAKKEMATERJAL LAOS
Kõik kastid ja pakkematerjal tuleb sorteerida nii, et need ei takistaks läbipääsu. Jälgige, et need oleksid korras ja mugavalt kasutatavad.
LAMPIDE VAHETUS (VÕIMALUSEL)
Kui märkate mitte töötavaid või vilkuvaid lampe, tuleb need esimesel võimalusel vahetada. Kui te ei saa seda ise teha, pöörduge edasiste juhiste saamiseks administratsiooni poole.
PAKKEMATERJALIDE, TOONERITE JA MUUDE TARVETE KONTROLL
On oluline jälgida, et tarvikud ei lõppeks ja oleksid alati varuks. Kui tarvik hakkab lõppema, tuleb see õigeaegselt tellida. Ei tohi lasta tekkida olukorral, kus tarvik saab täielikult otsa. Jälgige õigeaegselt selle täiendamist, et tagada sujuv töö ja vältida viivitusi.
ÜLEMÄÄRASED JA KULUNUD ESEMED
- Teavitage administratsiooni seismajäänud seadmetest või mööblist. Ja otsustage, mida sellega teha. Saata remonti, vanarauaks või utiliseerida.
- Visake ära kõik aegunud reklaamid, voldikud, kaardid ja muu.
ESINDUSE PUUDUSED
Oma tööks kasutame palju tarvikuid: toonereid, silte, kassette, etikette, teipi ja palju muud. On oluline jälgida, et laos oleks alati vähemalt üks varu eks tarvikut, et vältida olukorda, kus töö seiskub nende puudumise tõttu. Sama kehtib ka peenraha ja müntide kohta, mis peavad kassas alati olemas olema, et tagada sujuv rahaline arveldus. Tarvikute ja peenraha olemasolu pidev kontroll tagab meie efektiivsuse, kõrge teenindustaseme ja esinduse katkematu töö, demonstreerides meie vastutustundlikkust ja professionaalsust. Näiteks:
- Pergeorunud või vilkuv lambipirn
- Koorunud tapeet, servad, liistud
- Kulunud või katkised toolid
- Tugevad kriimud klaasidel (segavad kauba nähtavust)
- Halvasti trükkiv printer
- Ei tööta reklaam telerites
- Probleemid ukselukkude või käepidemetega
- Kliimaseadme või küttesüsteemi rikked
- Lekkeid torustikus või probleemid sanitaartehnikaga
- Muu puudused
TARVIKUD JA PEENRAHA
Kõigil asjadel on oma eluiga või kehtivusaeg, ja kõik kulub. Seetõttu jälgime pidevalt oma esinduses oleva tehnika ja mööbli seisukorda. Kui märkame, et midagi on katki või kulunud, teavitame sellest kohe vastutavat administraatorit. Administraator võtab meetmeid probleemi lahendamiseks ja annab vastavad juhised. Tehnika ja mööbli seisukorra regulaarne jälgimine aitab vältida suuremaid probleeme tulevikus, luues mugavad töötingimused ja tõstes klientide teenindamise taset. Kiire vigade tuvastamine ja kõrvaldamine tagab meie esinduse katkematu töö ning demonstreerib meie vastutustundlikkust ja pühendumust täiuslikkusele, peegeldades Luutar OÜ kõrgeid standardeid.
- Printeri tooneri eest vastutab - Juri Dejanov
- Zebra tarvikute eest vastutab - INFO töötaja
- Hinnasiltide printerikassettide eest vastutab - INFO töötaja
- Sülearvutite ZIP kotid - Paide
- Visiitkaardid, kalendrid - Paide
- Kontoritarbed - online-ostud Charlot või Büromaailm kaudu. Samuti on võimalik osta kohalikust poest ja kviitung kassas arvele võtta.
- Pakkematerjalid - Juri Dejanov
- Mündid - naabruses asuvatest poodidest või vajadusel pangast. Teenustasu kviitung kassas arvele võtta.
Kõigil asjadel on oma eluiga või kehtivusaeg. Kõik kulub. Seetõttu on oluline jälgida ka oma esinduses oleva tehnika ja mööbli seisukorda. Kui märkate, et midagi on valesti – andke sellest kohe teada vastutavale administraatorile. Administraator otsustab, kuidas probleemi lahendada ja annab vastavad juhised.
Las teie esindus pakub teile alati meeldivaid tööelamusi. Edu.