Kuidas kontrollida mängukonsoolid?
- Versioon: V201018
- Lisatud: 18.10.2020
- Muudetud: 18.10.2020
- Artikkel aitasid kirjutada: Kerstin Valdsalu, Julia Firsova
Mängukonsoolid on väga populaarne ja oluline kaup. Seda silmas pidades aktsepteerime neid aktiivselt. Kuna aga konsoolides on palju üksikasju, on oluline selle kontrollimisele õigesti läheneda. Kuidas mängukonsoole kontrollida, vaadake allpool.
MÄNGUKONSOOLIDE HINDAMINE TOIMUB JÄRGMISTE KRITEERIUMIDE JÄRGI:
Kasutatud ilma garantiita | Kasutatud üle 6 kuu garantiiga | Kasutatud üle 23 kuu garantiiga | Uus poest garantiiga | HDMI'ta* | HDMI'ta* | Mänguta** | Ilma toiteplokkita | Ilma puldita |
40% | 45% | 50% | 55% | -10€ | -10€ | Keeldumine | Keeldumine | Keeldumine |
KAUBA KOMPLEKTSUS:
Peab olema. Need komponendid on vajalikud. Nende puudumisel on kauba vastuvõtmine keelatud.:
- mängukonsool
- mängupult
- mäng **
- toiteplokk (kui peab olema)
** - Mängukonsooli nõrgim koht on DVD-draiv, kuna sellel on palju väikseid detaile, mis võivad väga kergesti puruneda. Seega, kui mängukonsool sisaldab DVD-draivi, siis peab seda olema võimalik kontrollida nii kättesaamisel kui ka müügi sooritamisel. Peame olema kindlad, et anname üle või saadame kliendile kauba täiesti heas korras, sellepärast peab olema mäng füüsilisel andmekandjal (v.a konsoolide digitaalsed versioonid). Konsooli mällu salvestatud mängud meid ei huvita, sest toote müümisel tühjeneb sisemälu täielikult.
*Esiletõstetud. Kui kliendil ei ole võimalik järgmisi komponente jätta, siis on ta kohustatud need andma vähemalt kontrollimiseks või peavad need komponendid olema esinduses kontrollimiseks kättesaadavad. Müügile sisenedes on töötaja kohustatud kaupa nende komponentidega juurde panna. Vajadusel osta:
- Videokaabel (RCA või HDMI)
- Toitekaabel (kui peab olema)
- USB juhe
TOOTE KONTROLL:
- Visuaalne kontroll
Konsooli või konsoolide korpusel ei tohi mingil juhul olla vähimatki nähtavat mehaanilist kahjustust. Ei tohiks olla pragusid ega kiipe. Vastuvõtt tuleb keelduda, kui esineb kukkumise või muu mehaanilise löögi tunnuseid.
Kontrollige kindlasti kleebiseid ja tihendeid. Kui tihendid ja kleebised on kahjustatud, on konsool avatud. Täpsustage kohe, miks see avati. Klient peab enesekindlalt ja selgelt välja ütlema põhjuse. Ainus õigustatud põhjus konsooli lahtivõtmiseks on selle puhastamine tolmust ja mustusest ning termoelementide vahetus. Omanik peaks sellisest hooldusest teadlik olema. Kui omanik kahtleb, siis avati kaup muul põhjusel ja vastuvõtmisest on mõistlik keelduda. Kui oli lahkamine, siis kontrollige lahkamise jälgi (tugevad kriimud liigestes). Spetsialist peaks avama ja spetsialist ei jäta jälgi.
Kontrollime hoolikalt pistikute seisukorda – need ei tohiks loksuda ega olla füüsiliselt kahjustatud.
Kui konsoolil on toiteplokk, peab juhe olema terve. Ei mingeid jälgi traadi parandamisest ega kleeplindi jälgi.
Mängupuldi nuppe peaks olema lihtne vajutada ja ka lihtsalt alla vajutada. Ei tohiks teha kõrvalisi helisid ega kleepuda. - Konsooli sisselülitamine
Konsooli ühendamisel peavad kõik juhtmed täielikult sisenema ja mitte nendesse "kõndima". Juhtmetega kokkupuutel ei tohiks pilt vilkuda ja seade ei tohiks taaskäivitada.
Järgmisena lülitage konsool sisse ja kontrollige laadimiskiirust, konsool ei tohiks pikka aega laadida ega kinni kiiluda. Keskmine sisselülitamise kiirus on 1-5 minutit. Konsooli käivitamisel ja töötamise ajal tuleb kuulata, kas töötamisel ei kosta kõrvalisi helisid, konsool peab töötama vaikselt või minimaalse ventilaatoritele müraga. Ventilaatori heli peaks olema sujuv ja ühtlane. Ei mingeid karme ega katkendlikke helisid. Kui ventilaator ei tööta korralikult, keelduge vastuvõtmisest.
Pärast 5-10 minutit töötamist proovime konsooli temperatuuri puudutusega. Kui temperatuur on liiga kõrge, keelduge vastuvõtmisest. - Mängupuldi kontroll
Käime läbi kõik mängupuldi nupud. Kõik nupud peaksid töötama korralikult, viivituseta, olema vajutatud sujuvalt ja ilma kõrvaliste helideta. Pärast seda, kui läheme peamenüüsse ja kontrollime kõiki mängupuldi funktsioone, - Andmete kontroll
Me läheme konsooli menüüsse ja leiame System Information või Storage ning kontrollime draivi täpset suurust.
Minge pere turvalisuse menüüsse ja kontrollige, et see poleks aktiivne. - Mängu ja DVD kontrollimine
Plaat peab olema puhas ja terve. Selle pinnal ei tohiks olla tõsiseid küünega tuntavaid kriime..
(v.a. digiversioonid) Pöörame erilist tähelepanu DVD kontrollimisele. DVDdraiv on mängukonsooli nõrgim osa, kuna sisaldab palju pisiosi, lisaks ülitundlikku laserit ja sensorit. Sisestame ja tõmbame DVD mitu korda nupust välja. Kõik helid peaksid olema ühtlased ja mitte kraapivad. Plaadi käivitamise ja sellega töötamise ajal ei tohiks draiv tekitada kõrvalisi helisid, nagu krõbimine või segamine. Kui neid on, tähendab see, et DVD jalajälg või lugemiselement on kahjustatud.
Alustame mängu ja kontrollime kõiki puldi nuppe. Nad peaksid töötama probleemideta. Kui tundub, et mängupult ei tööta korralikult, siis on parem selgitada, kas see on probleem. Mäng ise ei tohiks "hüppama" ja kuubikud ei tohiks ekraanile ilmuda (Artefaktid).
Mängupuldil on vibratsioonimehhanismid, need peaksid ka sujuvalt töötama ega tohiks kätele kõvasti ragistada ega peksa. - Lisakontrol (pole nii vajalik)
WiFi-ühenduse kontrollimine ei ole üleliigne. Piisab lihtsalt kontrollimisest, kas see on võrguga ühendatud. WiFi parooli sisestamiseks on kõige parem kasutada USB-klaviatuuri, et WiFi parool ei oleks külastajatele nii nähtav. WiFi (Hotspot, WiFi jagamine) kontrollimiseks saate kasutada töötelefoni. Hotspoti telefonist parooli teadmine on külastaja jaoks kasutu.
Saate kontrollida, kas konsool on lukus (mustas nimekirjas). Lülitage mängukonsool sisse ja paluge müüjal oma kontolt (või teie kontolt) PSN-i sisse logida, kui Internetti mingil põhjusel pole, saate alati nutitelefonist WiFi-ühenduse luua, piisab 3G kiirusest. PSN-i toimimise kontrollimiseks. Kui näete PSN-i sisselogimisel tõrketeadet "Selle süsteemi juurdepääs Sony Entertainment Networkile on keelatud või ajutiselt peatatud", siis konto või konsool on keelatud.
"HIINA KONSOOLID":
Mitteametlikud või "hiina" konsoolid peaksid olema hea koostekvaliteediga ega tohiks mingil viisil kinni kiiluda ega "tõrget tekitada". Võite siiski vastu võtma, kuid hinnata kainelt müügivõimalust.
LEPINGU ETTEVALMISTAMINE:
- Ei tohi konsooli lähtestada enne selle müüki panemist. Klient ei tohi oma andmeid kaotada.
- Lepingu vormistamisel märgi kirjeldusse kindlasti kõik üksikud komponendid, mis kaasas on.
- Nimi peab sisaldama täisnime ja ketta mahtuvus. Näiteks: Mängukonsool Sony PS3 Playstation 3 500GB CECH-1000, Mängukonsool Microsoft XBOX 360 750GB 1439
- Sony, Microsofti ja Nintendo konsoolide puhul on vaja seerianumbrit.
- Kui klient ei andnud pakendeid ja konsool ei mahu Grip paketti, kasutame Luutari pakette. Pakkimata kujul riiulile panemine on keelatud. Kaupade üksteise peale laduda on keelatud. Ärge asetage konsooli püsti, vaid ainult lamavasse asendisse..
- Konsooli ei saa ümber pöörata, kui sellesse on sisestatud DVD. DVD võib alusest välja hüpata ja sisse jääda. Võimalusel on parem DVD välja tõmmata.
VALMISTUMINE KONSOOLI MÜÜKI PANEMISEKS:
- Müüki pannes eemalda konsoolilt hoolikalt kogu mustus ja võimalikud kasutusjäljed. Puhastame juhtmed ja korpuse.
- Konsooli kontrollimine pandist enne müüki panemist on täiesti identne vastuvõtmisel kontrollimisega. Teostame kõik punktid uuesti. Jälgime, et kõik toimiks korralikult ja konsool ei oleks kahjustatud, mis mõne aja pärast avaldub (näiteks vedelikuga kahjustamine).
- Pildistame konsooli igalt poolt konsooli, samuti konsoole ja muid komponente. Seega on kasutatud mängukonsooli minimaalne fotode arv 6 tükki.
- Kui võimalik, lähtestage konsool enne müüki. Mängu esimene seadistamine ja installimine võtab aga aega 30–90 minutit. Seda arvestades ei ole vaja konsooli enne müüki laskmist lähtestada, küll aga on konsooli üleandmine uuele kasutajale ilma vana omaniku andmeid kustutamata rangelt keelatud. Enne kliendile üleandmist või saatmist tuleb konsool lähtestada..
PLAYSTATION 2 LÄHTESTAMINE:
- Lülitage avatud kaanega konsool sisse ja oodake laadimist.
- Siis vajutage üks kord alla ning X
- Alla nuppu kolm korda järjest, ning X
- Parem nupp üks kord, ning X ja ning O.
- Taaskäivitage oma konsool. Komponent peab olema lubatud.
PLAYSTATION 3 LÄHTESTAMINE:
Pärast lähtestamist kuvatakse teave mngupuldi ühendamise kohta. Sel hetkel peate vajutama toitenuppu ja hoidma seda all, kuni konsool välja lülitatakse
PLAYSTATION 4 LÄHTESTAMINE:
Pärast lähtestamist kuvatakse teave mngupuldi ühendamise kohta. Sel hetkel peate vajutama toitenuppu ja hoidma seda all, kuni konsool välja lülitatakse
MICROSOFT XBOX 360 E LÄHTESTAMINE:
Pärast lähtestamist kuvatakse teave mngupuldi ühendamise kohta. Sel hetkel peate vajutama toitenuppu ja hoidma seda all, kuni konsool välja lülitatakse
MICROSOFT XBOX SERIES S LÄHTESTAMINE:
Pärast lähtestamist peate vajutama toitenuppu ja hoidma seda all, kuni konsool välja lülitatakse
NINTENDO SWITCH LÄHTESTAMINE:
Pärast lähtestamist kuvatakse teave mngupuldi ühendamise kohta. Sel hetkel peate vajutama toitenuppu ja hoidma seda all, kuni konsool välja lülitatakse
KUIDAS EEMALDADA XBOX 360 PEREKAITSE?
Kui teil on XBOX 360 ees perekaitse, leiate juhised siit: